خانه / مجله تندرستی و تغذیه / مجله سلامت – پزشکی و تندرستی|رژیم گیاهخواری برای کاهش وزن

مجله سلامت – پزشکی و تندرستی|رژیم گیاهخواری برای کاهش وزن

آیا نمی‌توانید ۱۰ پوند اضافه وزن باقی مانده‌تان را کم کنید؟ یا کلا در کاهش وزن مشکل دارید؟ احساس شما را درک می‌کنیم. زمستان، فصل مناسبی برای اینکار نیست. شاید گیاهخواری، مشکل شما را حل کند.در این مقاله سلامت مگ با رژیم گیاهخواری جهت لاغری در خدمتتون هستیم.

یک بررسی جدید که روی ۱۵ مطالعه که در مجله آکادمی تغذیه و رژیم‌های غذایی منتشر شده، نشان می‌دهد افرادی که از یک رژیم غذایی گیاهی یا عمدتا گیاهی پیروی می‌کنند حتی بدون تغییر برنامه ورزشی یا کنترل سهمیه غذایشان بطور متوسط در طول ۴۴ هفته، ۱۰ پوند کاهش وزن داشتند.
دکتر نیل بارنارد، نویسنده این مطالعه می‌گوید: این مسئله دو دلیل دارد. اولین و واضح‌ترین دلیل این است که یک رژیم غذایی گیاهی، کالری نسبتا کمی دارد. سبزیجات، میوه‌ها، غلات، آجیل، دانه‌ها و حبوبات که بخش عمده رژیم گیاهی هستند چربی کم و فیبر زیادی دارند بنابراین بدون آنکه غذای زیادی بخورید، شما را کاملا سیر می‌کنند.

دلیل دوم این است که سوخت و ساز بدن افرادی که رژیم غذایی گیاهی را دنبال می‌کنند تا حدود ۱۶٪ افزایش می‌یابد. بارنارد می‌گوید: این فرایند بعد از هر وعده غذایی اتفاق می‌افتد و حدود ۳ ساعت طول می‌کشد. با گذشت زمان، مقدار زیادی کالری سوزانده می‌شود. دلیل آن کاملا مشخص نیست اما چون یک رژیم غذایی گیاهی، حساسیت به انسولین را افزایش می‌دهد می‌تواند انرژی را سریعتر، تبدیل کند.

اگر مطمئن نیستید که بخواهید همیشه فقط غذاهای گیاهی بخورید، حداقل آن را امتحان کنید زیرا به گفته بارنارد، پیروی از رژیم گیاهی بصورت نصفه و نیمه، مزایای کاهش وزن ذکر شده را بدنبال ندارد. اگر بخاطر تجدید نظر در منوی غذا، کمی عصبی شده‌اید، یک رژیم غذایی کاملا گیاهی را بمدت ۳ هفته امتحان کنید و ببینید که چه احساسی دارید.

این احتمال وجود دارد که متوجه پیشرفت‌های دیگری نیز بشوید. ثابت شده که رژیم‌های غذایی گیاهی، فشار خون و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهند و تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که آنها به پیشگیری از بیماری آلزایمر کمک می‌کنند.


لينک منبع

درباره ی admin

همچنین ببینید

درمان چندوجهی کمرویی و اختلال اضطراب اجتماعی

کمرویی چیست؟ شخصی می گفت: “من تقریبا همیشه از کلاس ها فرار می کنم، به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *